Enhver tour guide virksomhed ønsker at tiltrække kunder og få den rigtige form for opmærksomhed. Men med markedsføringsmetoder i dag fra TV til YouTube, fra sociale medier til netværksbegivenheder, føler nystartede tour guide virksomheder sig ofte overvældet. Her er nogle marketingtip til ejere af tour guide virksomheder:

 

Identificer din køberpersona

Hvordan er dine kunder, når du forestiller dig, at de leder efter de områder du tilbyder at fremvise? For det andet, hvad er deres problemer? Hvad er deres beskæftigelsessituation? Du kan bruge at udvikle en køberpersona til at skabe en professionel hjemmeside, der er skræddersyet til din målkunde.

 

Design et logo og andre aktiver

Overvej dit farveskema og gennemse paletter med Adobe Color for at komme i gang. Du kan designe dit eget logo eller tjekke præfabrikerede eller tilpassede farvepaletter. Du oprette dit eget logo gratis online eller en lidt mere professionelt fremgang ved at ansætte et bureau.

 

Eksperimenter med forskellige typer foto- og videomateriale

De fleste ​​kunder ønsker at se videoer, før de vælger deres rejse. De fleste sociale medieplatforme, såsom Facebook og Instagram, bruger i stigende grad visuelt design. For at følge med i disse ændringer er det en god idé at lave nogle marketingvideoer til din virksomhed.

 

Opret Facebook- og Trustpilot-profiler til din virksomhed

De mest afgørende konti for dig som tour guide er Facebook, Trustpilot og Googles virksomhedsfunktion, hvis din virksomhed er fokuseret på en bestemt region. Så ved at have høje Tripadvisor-anmeldelser vil øge din troværdighed og hjælper din søgerangering. Du kan komme i gang med gratis registrering på Tripadvisor, tilpasse din profil, tilføje billeder og anmode om evalueringer med det samme.

 

Processen med at oprette en Google-virksomhedsside er identisk. Du kan registrere dit firma hos Google (gratis) og tilføje billeder til din profil. Det er fordi du ikke har gjort krav på det endnu, at du ikke var i stand til at finde det i Google Maps.

 

Du kan oprette en Facebook-virksomhedsside og annoncere din placering samt åbningstider på Facebook. For enhver virksomhed er det vigtigt at have opdaterede profiler på sociale medier for at blive fundet og engagere sig i kundeemner. Opret en Twitter-konto, en Facebook-gruppe, en forståelse af, hvordan man bruger Instagram og Tiktok (hvis relevant) til at finde nye forbrugere.

 

Udvikl en strategi for sociale medier

Sociale medieplatforme som Facebook, Tripadvisor og Google My Business vil være værdifulde værktøjer til lokale søgninger og anmeldelser. Ud over disse websteder vil Instagram, Tiktok og Twitter give dig flere chancer for at få dit indhold derude. Hvis dine kunder har adgang til internethandel, har de en anden metode til at finde dig på disse websteder.

 

Lav noget co-marketing

Er der et lokalt firma, der teknisk set ikke er din rival, men som betjener en lignende målgruppe og sælger produkter eller tjenester? Overvej at samarbejde om en co-brandet kampagne, hvor I kan promovere hinanden på sociale medier, via e-mail eller på virksomhedens hjemmeside. Selvom du får yderligere kampagner for at gøre det, vil det også give deres kunder mulighed for at lære mere om dig.

 

På din hjemmeside skal du angive distributionskanalerne

Brug en enkel, men effektiv besked til at opmuntre dine følgere og potentielle kunder til at følge dig på sociale medier. Fremhæv det på din hjemmeside, så folk kan abonnere på dit nyhedsbrev. Alle en virksomheds linkede sociale ikoner og en anmodning om at tilmelde sig dit nyhedsbrev skal vises på alle websider i henhold til én tilgang. I øverste højre hjørne eller i bunden af ​​hver side er et glimrende sted at inkludere disse. De er synlige uden at forringe noget indhold på denne måde.